Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy.
BÍCOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá významem typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy. Jejím cílem je zjistit, jaký přínos má znalost komunikačních typů pro práci učitele v mateřské škole a jak s typologií učitelé pracují. V úvodu bakalářské práce je popsáno současné pojetí přístupu k dětem. Jsou popsána základní fakta o komunikaci, její verbální a neverbální složce. Zabývá se také některými technikami efektivní komunikace. Podrobněji je pozornost věnována jednotlivým komunikačním typům a jejich potřebám. V praktické části práce jsou interpretovány výsledky kvalitativního výzkumu. S vybranými učiteli mateřských škol byly realizovány rozhovory. Na základě nich bylo zjištěno, že znalost komunikačních typů a jejich používání usnadňuje učitelům v mateřských školách práci. Má vliv na pozitivní sebepojetí pedagogů. Tím pomáhá ve třídě navodit vlídné prostředí. Působí jako prevence nedorozumění v komunikaci. Umožňuje poznat a zohlednit individuální potřeby dětí a tím přispívá k jejich pocitu přijetí.
Využití metodiky Tygřího světa® při osobnostním a sociálním rozvoji žáků na 1. stupni ZŠ
Hálová, Berenika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji osobnostní a sociální výchovy na 1. stupni základních škol. Jako nástroj k tomuto rozvoji jsem si vybrala metodu Tygřího světa® , kterou popsali manželé Kopsovi ve svých třech knihách. Na základě studia této metody a za využití principů a prostředků osobnostní a sociální výchovy jsem vytvořila přípravy na jednotlivé hodiny, které jsem aplikovala ve své kmenové třídě. Poznatky uvedené v teoretické části jsou východiskem pro praktickou část. V první části vymezuji osobnostní a sociální výchovu, pojem well-being a klima třídy. Tyto základní pojmy se odráží v části praktické, kdy dané aktivity cílí k podpoře wellbeingu a bezpečnému klimatu třídy. Základ pro dané aktivity dává osobnostní a sociální výchova, která vymezuje cíle, principy a prostředky a zároveň se těmito principy řídím při práci s dětmi. Druhá polovina teoretické části se zabývá typologií osobnosti. Vymezuji zde teoretický základ pro rozdělení typů osobností dle temperamentu na základě teorie MBTI. Také popisuji typologii od manželů Kopsových. Na konci praktické části charakterizuji dva žáky na základě mého pozorování a jejich reakcí, dle typu temperamentu a dle komunikačních typů. V první polovině praktické části popisuji klíčové pilíře Tygřího světa® . Popisuji, o čem knihy jsou a jak vznikly. V druhé...
Ferda Mravenec jako učebnice entomologie
Gombík Ruszó, Jana ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Škodová, Jana (oponent)
3 ABSTRAKT Diplomová práce si klade za cíl odborný rozbor postav z příběhů Ferdy Mravence Ondřeje Sekory, jejich určení a porovnání reality s knihou. Druhým cílem je vytvoření pracovních listů a návrhů aktivit, využitelným v hodinách přírodopisu. Součástí jsou i metodické příručky. KLÍČOVÁ SLOVA hmyz (Insecta), komunikační typy, Ondřej Sekora, pracovní listy a aktivity pro výuku entomologie, klíčové kompetence, metody aktivního vyučování

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.